Skip Navigation Linksصفحه اصلی / اخبار / خبر
جزییاتی جدید از پروژه حمل‌ونقلی صندوق بازنشستگی کشوری:
کاهش 740میلیون لیتری مصرف سوخت با راه‌اندازی آزادراه شرق سپاهان
آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در حال حاضر با هزینه حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومانی آماده بهره‌برداری است که می‌تواند سالانه ۷۴۰ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت و ۲۵۰ نفر کاهش تلفات جاده‌ای را در کنار دیگر مزایا به همراه داشته باشد.
کد خبر: 4105
تاریخ خبر: 1399/06/24
مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان اصفهان گفت: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در حال حاضر با هزینه حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومانی آماده بهره‌برداری است که می‌تواند سالانه ۷۴۰ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت و ۲۵۰ نفر کاهش تلفات جاده‌ای را در کنار دیگر مزایا به همراه داشته باشد.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کنارگذر شرقی اصفهان بخش مرکزی و در واقع قلب کریدور شمال به جنوب است که تبریز را به بوشهر و خزر را به خلیج فارس متصل می‌کند. این پروژه با هزینه‌ای حدود ۸۰۰۰ میلیارد ریال که ۳۰ درصد آن را دولت و ۷۰ درصد را سرمایه‌گذار یعنی صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت کرد آماده بهره‌برداری و افتتاح است و هم‌اکنون ارزشی بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان دارد.

مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان اصفهان درباره مشخصات فنی پروژه اضافه کرد: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان طولی حدود ۶۳ کیلومتر دارد و شامل پنج تقاطع اصلی غیرهمسطح و پل‌های بزرگ فولادی است و از این جهت جزو آزادراه‌هایی در کشور است که با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است.

وی با اشاره به این‌که آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان ۸۰ دقیقه زمان سفر استان‌های شمالی را به جنوب کشور کوتاه‌تر می‌کند، گفت: کاهش ۵۰ کیلومتری مسیر استان‌های شمالی به بخش جنوبی اصفهان، کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان، کاهش مصرف سوخت سالیانه ۷۴۰ میلیون لیتر، کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش ۲۵۰ نفری تلفات جاده‌ای در هر سال، کاهش آلاینده‌های محیطی طی دوره ۲۰ ساله معادل دو میلیون تن دی اکسید کربن و غیره جزو مزایای راه‌اندازی و بهره‌برداری از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان است.

صلواتی ادامه داد: مطالعات اولیه و طراحی این آزادراه در سال ۱۳۵۵ انجام شد و در سال ۱۳۶۵ تملک اراضی و آزاد سازی آنها برای اجرای پروژه در دستور کار قرار گرفته و انجام شد اما با وجود آغاز شدن عملیات اجرایی ساخت این آزادراه در سال ۱۳۸۲ و اجرای این پروژه تا دو سال پس از آن، شاهد توقف آن تا سال ۱۳۹۵ بودیم اما مجددا در سال ۱۳۹۵ عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد و هم‌اکنون آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان که بیش از ۴۵ درصد آن در سال گذشته تکمیل شده، آماده بهره‌برداری است.

مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان اصفهان با اشاره به بهره‌برداری آزمایشی از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان طی هفته‌های آتی اظهار کرد: در این آزادراه گیشه دریافت عوارض نداریم و عوارض این آزادراه به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود و امیدواریم شهروندان نهایت همکاری را در راستای پرداخت الکترونیکی آن داشته باشند تا الکترونیکی شدن آزادراه‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

صلواتی با بیان این‌که ۱۰۰ درصد بازگشت سرمایه آزادراه از طریق عوارض طی ۱۰ سال جبران خواهد شد، گفت:‌ مبلغی که برای عوارض این آزادراه در نظر گرفته شده نه تنها باید متناسب با نرخ روز باشد بلکه باید به گونه‌ای تعیین و تصویب شود که بازگشت سرمایه را برای سرمایه‌ گذار در پی داشته باشد، اما به نظر می‌رسد عوارضی کمتر از ۱۰ هزار تومان برای این آزادراه در نظر گرفته شود که البته باید منتظر تدبیر و ابلاغ آن پس از بهره‌برداری باشیم.
 
ساختمان مرکزی : تهران - خيابان دکتر فاطمی - ميدان جهاد شماره 61 ، تلفن 88954405 ، فکس : 88963602 ، شماره پستی : 1414771118
کليه حقوق اين وب سايت متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
Designed & Developed by : Behvar Design & Engineering Co
info@cspf.ir